Nyíltlevél

Javaslatok és panaszok helye, olyan cégeknek, kiknek nincs vagy nem elérhető az ügyfélszolgálata. Küldd el Te is az észrevételed, itt nyíltan beszélhetsz! Remélem, hogy ezzel a fórummal hozzájárulunk a szolgáltatások minőségének javításához. Megjeleníteni kívánt nyíltlevelet küldd a nyiltlevel (kukac) gmail (pont) com címre. Célom az ügyfél bosszantás csökkentése.

Linkek


Magánnyugdíjpénztár váltás

2009.11.20. 15:29 | userbarát | 4 komment

Megpróbáltam magánynugdíjpénztárt váltani. Eddig 2x sikertelenül.

Történt ugyanis, hogy a nyár végén a megcélzott nyugdíjpénztár weboldaláról kinyomtatott űrlapot visszaküldte a nyugdíjpénztár, mondván, hogy megváltozott, mert a meglévő alapadatokon túl, a PSZÁF kibővítette 2 táblázattal, ahova be kell írnom az átadó nyugdíjpénztár és a fogadó nyugdíjpénztár elmúlt évi hozamainak 3 mutatószámát, majd egy következő táblázatba ezek közül az adatok közül be kell írnom MÉGEGYSZER a meglévő és a kiválasztott portfóliómhoz tartozó mutatószámokat. Mindezt természetesen 3 példányban.

Aztán az űrlap ELVÁLASZTHATATLAN RÉSZÉT KÉPEZŐ (ez bele is van írva az űrlapra) 4 oldalas PSZÁF kitöltési útmutató végén be kell írnom a nevemet olvashatóan (PEDIG OTT VAN AZ ELVÁLASZTHATATLAN MÁSIK RÉSZ ELEJÉN), az aláírásomat, és ISMÉT a TAJ számomat (EZ IS OTT VAN AZ ELVÁLASZTHATATLAN MÁSIK RÉSZ ELEJÉN).

Az éves hozamot mutató adatok a 3 példányon összesen 81 adatot jelentenek.

NA, második próbám első lépésében nem voltam hajlandó kitölteni, hanem a rublikákba beírtam, hogy a kért adat megtalálható az ELVÁLASZTHATATLAN RÉSZ-ben lévő táblázatban. De így visszaadták, nem sikerült az átlépésem. 

Erre megírtam a túloldali levelemet, amit elküldtem a HOMÁR-nak és a PSZÁF-nak is.

Most várom a PSZÁF válaszát.

Íme a levél:

 

Köszönet a PSZÁF gondoskodásának, csak igazán megfontolt emberek kezdeményezzenek nyugdíjpénztár váltást!

 
Ugyanis azért, hogy biztos legyél abban, hogy megfontoltan váltod a nyugdíjpénztárt, az átlépési nyilatkozatban 3 példányban ki kell töltened példányonként 27 rublikát az átadó és az átvevő pénztár hozamaival. Ez összesen 81 rublika felesleges adatmásolás, ráadásul vannak benne ismétlődő adatok is! Ezzel bizonyítod, hogy tényleg ismered a pénztárak hozamait. Ja, ebben nincs benne az űrlapon lévő 9 pénztárhozami rublika, amit az átvevő pénztár a saját adataival előre kitölt, és nincs benne a nyilvánvalóan kötelező adatok, mint pl. név, cím, adószám stb.
Persze, az átvevő pénztár segítőkész, hogy ne kelljen nyomoznod ezeket az adatokat, mellékel egy táblázatot, ahonnan kinézheted az előző pénztáradra vonatkozó adatokat, de átmásolni mindenképp neked kell.
Felmerül a kérdés, hogy minek tekint engem a PSZÁF? Kétdiplomás kódexmásolónak?
Hát nem, köszönöm, nem.
Ráírom a papírra, hogy ismerem az adatokat, hiszen iderakták az orrom elé, de ne várják el tőlem, hogy 81 adatot feleslegesen átmásoljak. 
Mi a hátsó szándék? 
Talán csak tökéletes embereket akarnak átvenni? Ha 1 számot elírok, akkor már nem vesznek át? Bírom-e a monoton munkát?
 
3 indokom van, hogy ne töltsem ki:
 
1, Ellenőrzi-e ezt valaki? Ha - tegyük fel -  csupa 0 adatot írnék be, vagy jó, ne legyen ennyire egyszerű a dolguk, kb ilyeneket: -3.4%, 16.3% stb, akkor megnézi ezt valaki, és azt mondja, hogy hoho, nem is tudja az adatokat, nem vesszük át? Hát szerintem nem. Mint ahogy nem ellenőrzik a lakcímemet sem, nyugodtan elírhatom, attól még ugyanúgy megkötik a szerződést. Tehát kamu adattal már jó lennék.
2, Miért is kell ismernem ezeket az adatokat? Mindenhova kiírják, hogy a múltbéli adatok nem jelentenek garanciát a jövőre nézve! Vagyis tök mindegy, mi volt tavaly, nem tudjuk, hogy mi lesz jövőre. Ezáltal nagyon nehéz következtetést levonni ebből, gyakorlatilag lehetetlen. Vagy tisztelt PSZÁF, meg tudja mondani, hogy melyik lesz a legjobb hozamú nyugdíjpénztár jövőre??? Sokkal jobb lenne az éves mérleget tanulmányozni, hogy életképes-e a nyugdíjpénztár.
3, Ha rosszabb hozamú pénztárba szeretnék átlépni, akkor szólni fognak, hogy ugyan már, megnéztem jól az adatokat, nehogy ide jöjjek, hiszen ez rosszabb hozamú pénztár. Nem. Átléphetek rosszabb hozamú pénztárba. Nem szólnak, az én döntésem, jogom van hozzá.
 
Tehát újra csak a kérdés, miért kell kitöltenem???
 
Lehet, hogy aki ezt kitalálta, annak kiadták feladatként, hogy valamit találjon már ki, de ez nem sikerült túl jól. 
Javaslom, hogy inkább az legyen a feladat, hogy bizonyítandó a megfontolt döntésemet, írjak egy minimum 2 oldalas esszét, miért is szeretnék átlépni másik nyugdíjpénztárba. Így nem kell a PSZÁF-nek előre kitalálni a kérdést, majd elbírálják az indoklásomat, és ha elég erős, akkor engedélyezik az átlépést. Szerintem ez előrelépés lenne, addig meg azt kívánom, hogy aki kitalálta, az kézzel töltse ki 3 rokona átlépési nyilatkozatát. Ez elég büntetés lesz neki.
 
És végül, még egy arculcsapásként, alá kell írni az űrlaphoz csatolt  négyoldalas útmutató végén, hogy az abban foglaltakat elolvastam, megértettem és tudomásul vettem: kelt, olvasható név, aláírás, újra a TAJ-szám (de minek?), mindez 3 példányban.
 
Ha aláírtad, akkor ellenvetésnek helye nincs.
 
Különben meg ne akarj nyugdíjpénztárt váltani.
 
Könyörgöm, miért nem hiszik el, hogy képes vagyok megfontoltan döntést hozni sorminta készítés nélkül???
 
Laci

 

Szerintem, ha telefonon díjcsomagot akarunk váltani, akkor kötelező legyen beírni a 3 szolgáltató összes díjcsomagját kézzel, három példányban, majd mégegyszer azt a két díjcsomagot amiben vagyunk és ahová mennénk, utána meg 50x leírni, hogy "Csakis megfontoltan váltok díjcsomagot, és óra alatt nem beszélek". És ennek még értelme is van, hiszen a kiválasztott díjcsomag szerint valóban annyiba kerül a telefonálás, nemúgy, mint a kiválasztott nyugdíjpénztár hozama.

Jók legyetek, ne váltsatok nyugdíjpénztart!

 

Új fejlemény:

3. próba: sikertelen.

Elmentem a nyugdíjpénztár ügyfélszolgálatára. Visszadobták a beragasztott táblázattal megoldott papíromat, és nem voltak hajlandóak ők beírni az adatokat, hanem nekem kellett kitölteni a táblázatokat. Arra hivatkoztak, hogy rá van írva az űrlapra, hogy 3 eredeti példányban nyomtatott betűkkel kell kitölteni és aláírni. Kicsit vitatkoztunk azon, hogy szerintem az nincs odaírva, hogy a nyomtatott betűs kitöltést az én kezemmel kellene írni, de ebben hajthatatlanok voltak. Nem voltak hajlandóak elfogadni a fénymásolatot, mindkét pénztár részére eredeti űrlapot kellett készítenem. A 3. példányt - ami nálam marad - már nem töltöttem ki, azt lefénymásolták nekem - itt egy kicsit csaltunk, remélem az ügyfélszolga jó cinkostársam lesz ebben, és nem dob fel a PSZÁF-nél. Viszont egyben tévedtem, mert szigorúan ellenőrzik a bemásolt adatokat, és visszadobják, ha hibásak.

Így 1 óra alatt sikerült a szükséges papírokat legyártani, ja mert az átlépési nyilatkozat mellett még belépési nyilatkozatot is ki kell tölteni, oda sokkal több személyes adatot kell beírni. Annyiban jó volt az ügyfélszolga segítsége, hogy mutatott olyan rublikát is, amit alapból nem töltöttem volna ki, de elárulták, hogy oda mit kell írni. Köszönet érte, ezzel megspóroltam 3 hetet, ennyi időbe kerül amíg visszajön postán az elutasítás, és újra be tudnék menni.

PSZÁF még nem válaszolt, de ma újra küldtem nekik egy levelet, amiben rákérdeztem, hogy foglalkoznak-e az üggyel.

A bejegyzés trackback címe:

https://nyiltlevel.blog.hu/api/trackback/id/tr361539898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

userbarát · http://nyiltlevel.blog.hu/ 2009.11.21. 12:09:43

Megnézhető, bármelyik nyugdíjpénztárnál benne van az átlépési űrlapban az adatkérő táblázat.

Ingyenes nyugdíjpénztár tanácsadás · http://www.magannyugdijpenztarak.hu/ 2009.11.23. 12:54:26

Kár ennyit szenvedni, bízz meg egy magánnyugdíjpénztár ügyintézőt. Sokkal egyszerűbb és még a fölösleges levelezés meg időpocséklás is az ügyintéző dolga lesz.

Megjegyzem , attól még jogos amit írsz, de kár rajta pörögni, egyszerűbb nyugdíjpénztári tanácsadóval/ügyintézővel megcsináltatni.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2009.12.16. 14:35:30

a jogalkotó álláspontja: nem kell nyugdíjpénztárat váltani.

mivel ezt így direktben nem mondhatja, próbálja csak a nagyon elszántakat átengedni.

én javasolnám egyébként, hogy csak a miskolci okmányirodában lehessen kitölteni az űrlapokat, eredetiben, azonosítás után; leadni viszont csak sopronban, a főtéren felállított kis bódé postaládájába bedobva.

userbarát · http://nyiltlevel.blog.hu/ 2010.01.27. 11:25:56

A PSZÁF válaszolt, de a választ nem tehetem közzé, mert ráírták, hogy csak nekem szól. A válasz szerint minden rendben van....
Címkék: homár pszáf nyugdíjpénztár váltás
süti beállítások módosítása